Project Description

Voor een voorspoedige revalidatie maken wij gebruik van Elastisch tapen, ook wel dynamic taping genoemd.

Dynamic tape is ontworpen om te fungeren als een soort tweede spier en daardoor heel anders dan andere tapesoorten. Met zijn hoge elasticiteit beperkt deze tape niet het functioneren (zoals de ‘standaard witte sportmassage tape dit doet), maar ondersteunt juist het bewegen. Elastisch tapen is gebaseerd op de technieken uit de fysiotherapie, kinesiologie en osteopathie.

Dynamic tape is gemaakt van nylon en lycra en is rekbaar in vier richtingen. Je kunt er comfortabel mee slapen, douchen en zelfs zwemmen. Door bewegingen te controleren en te assisteren en kinetische energie te absorberen, is deze nieuwe generatie tape een uniek hulpmiddel in de (professionele) sport- en fysiotherapie en wordt gebruikt bij pijnklachten maar ook voor het corrigeren van de houding. Het versnelt het genezingsproces en geeft vermindering van pijn.

Kenmerken van Elastisch tape:

• De rekbaarheid van de tape is vergelijkbaar met de rekbaarheid van de huid.
  • Dikte en gewicht vergelijkbaar met de huid.
  • De tape is rekbaar in 3 richtingen.
  • Lucht en vocht doorlatend.
  • 100% acryl, hypo-allergeen, latexvrij
  • Vochtbestendig. De tape blijft gemiddeld 3 tot 4 dagen zitten, douchen en zwemmen is mogelijk.
  • Makkelijk te verwijderen van de huid en laat geen lijm op het lichaam achter.

Elastisch tape wordt onder andere gebruikt bij de volgende klachten:

• Pijnlijke gewrichten / ondersteunen van gewrichten
  • Hooikoorts
  • Houding correcties
  • Litteken behandeling
  • Menstruatiepijnen
  • RSI / tenniselleboog
  • Bindweefsel problemen
  • Verminderen van ontstekingen en blauwe plekken
  • Vochtophopingen
  • Rugpijn

Wilt u meer weten over Elastisch tapen en of dit voor uw klacht een oplossing zou kunnen zijn? Neem dan contact met ons op.